نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

با مقدماتی که در دوره پهلوی فراهم شد و با سرعتی که آبادی این شهر پیش می رفت، در ظرف چند سال مشهد یکی از بهترین و پر جمعیت ترین شهرهای ایران شد و این گونه توصیف می شد که وضعیت آن روزهای آن با آبادی و ترقیات چند سال آینده هیچ قابل مقایسه نخواهد بود. تور مشهد

باغ های عمومی شهر عبارتند از: 1- باغ ملی ۲- میدان ارگ ۳- باغ نادری 4- باغ رضوان

1- باغ ملی: در ضلع غربی خیابان پهلوی، جنب کلوپ صاحب منصبان واقع است. سطحش تقریبا به شکل ذوزنقه و 335/36710 متر مربع می باشد، طول ضلع شرقی آن 8 / 196 متر، شمالی 25 / 288 متر، غربی 5 / 165 متر و ضلع جنوبی 75/200 متر است. اخیرا باغی به وسعت 965 / 6120 متر که به باغ امین دفتر اشتهار داشت از طرف مغرب ضمیمه آن شده است. اداره بلدیه در قسمت غربی باغ، عمارت زیبایی برای کافه ساخته است. تور مشهد

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

باغ ملی از بهترین و مهم ترین گردشگاه های شهر مشهد است. گردش کنندگان بیشتر عصرها تا اوایل شب از آن استفاده می کنند. اکنون در آن شعبه ای از کافه اتحاد، که کافه ایست موزیکال، دائر می باشد. قنات رکن آباد باغ ملی را مشروب و قنات شیخ فقط از آن عبور می کند. روشنائی باغ با ۹۱ شعله چراغ برق تأمین گشته است.

در قدیم در محل باغ ایالتی و میدان ارگ و پست خانه و تلگراف خانه و عمارت اركان حرب و کلوپ صاحب منصبان باغ وسیعی بوده موسوم به باغ ایالتی، و ارگ که گرد آن باروئی (که هنوز قسمتی از آن در بعضی نقاط شهر مشهد دیده می شود) احاطه می کرده است. این باغ پهناور تنها طرف استفاده ولات و حکام وقت بوده است. تور مشهد

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

نخستین بار آقای غلامحسین خان صاحب اختیار کاشانی درختهای سپیداری که هنوز عمد، آنها باقی است در دور قسمتی که اکنون باغ ملی نامیده می شود کاشت، در واقع باغ ملی را ایجاد نمود. بعدها مرحوم سلطان حسین میرزا نیرالدوله در زمان ایالت دوم خود در خراسان آن را آباد نمود. در سال های اخیر اداره بلدیه در این باغ اصلاحاتی نموده و عمارت زیبائی در آن بنا کرده، فعلا از بهترین گردشگاههای شهر است. تور مشهد

باغ ارگ: در حاشیه شرقی خیابان پهلوی مشهد واقع است. ادارات ایالتی و پست و تلگراف و اركان حرب، نیز کلوپ صاحب منصبان و نظمیه و گمرک از اطراف بر آن محیط هستند. این باغ زمینی است به شکل مربع مستطیل نزدیک به مربع، در وسط میدانی به اسم میدان ارگ، که 30 / 269981 متر مربع وسعت دارد، واقع شده است. مساحتش ۲۶۹۳۳ ذرع و از چهار طرف به چهار خیابان محدود می گردد. در وسط آن الاچیقی واقع می باشد. روشنائی این باغ با 41 شعله چراغ برق است و شعبه ای از کافه اتحاد، که موزیکال است؛ در آن دائر شده است.

آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

چنانکه در باغ ملی اشاره شد، این محل سابقا جزو باغ ایالتی بوده است. در سال ۱۲۹۰ شمسی مسیوللو بلژیکی (رئیس گمرک و پیش کار مالیه) آلاچیق (کیوسک) را ساخت و اطراف آن را گلکاری و درختکاری کرد، عموم برای تفریح به این محل توجه نموده، به باغ ملی معروف گردید.

باغ نادری: یکی از گردشگاه های عمومی است.

باغ رضوان : این باغ در قسمت شمالی فلكه ، مابین کوچه تکیه حاج آقاجان و خیابان طبرسی واقع شده است و در سال ۱۳۱۰ احداث شده است. در محل قرارگیری این باغ و بخشی از خیابان فلکه شمالی گورستان بسیار ارزشمندی قرار داشته که مشهور به گورستان قتل گاه است که بسیار وسیع است و قدمت  بالایی داشته است، و اکنون به نام باغ رضوان گردشگاه محسوب می شود.

 آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با اوضاع باغ های عمومی مشهد در دوره پهلوی,تور لحظه آخری مشهد,آفر تور مشهد,بهترین تورهای مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

پارک گلخانه ای استانبول

در مجاورت کاخ توپقاپی پارکی وجود دارد که در گذشته فقط کختص درباریان بود این پارک، پارک گلخانه ای نام دارد که در سال 1912 دستور داده شد تا بازدید از این پارک برای عموم آزاد شود. سالها بعد حتی مجسمه ای از آتاترک نیز در این تور ترکیه تیر 98 پارک ساختند. 

پارک گلخانه ای جز قدیمی ترین پارک های استانبول است و بسیار زیباست. مسافرین عزیز تور ترکیه حتما بازدید از این پارک را در اولویت قرار دهند. در اطراف این پارک قهوه خانه و زمین بازی مختص کودکان همچنین باغ وحشی کوچک وجود دارد که مسافرین عزیز می توانند همراه خانواده در این پارک به پیکنیک بروند. همچنین در پارک گلخانه ای چشم اندازی به پل بسفر و دریای مرمره نیز وجود دارد.

 

 

پارک گلخانه ای استانبول

 

 

پارک گلخانه ای استانبول


کلیسای چورا استانبول

در منطقه فاتیح استانبول کلیسایی زیبا و تاریخی وجود دارد که در دوران بیزانس ساخته شده است. نقاشی ها و معماری ناب دوره بیزانس در هر جای کلیسا مشهود است و به چشم می خورد. در قرن 16 زمانی که اسلام در ترکیه رواج پیدا کرد کلیسای چورا تبدیل به مسجد شد اما بعد ها مجدد به کلیسا تبدیل شد و به عنوان موزه و آثار تاریخی  برای بازدید عموم و مسافرین تور استانبول قرار گرفت. 

مسافرین عزیزی که علاقه مند به مکان های تاریخی هستند تور کیش پیشنهاد می گردد از این کلیسا دیدن کنند. لازم به ذکر است که میحط و دکوراسیون داخلی کلیسا به هیچ عنوان تغییر نکرده است. 

ساعت بازدید: از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر

 

 

کلیسای چورا استانبول

 

کلیسای چورا استانبول


پارک مینیاتورک

پارکی به مساحت 60 هزار متر مربع که دارای 105 ماکت آثار تاریخی که شامل مکان های تاریخی استانبول، آناتولی و مکان هایی که هم اکنون در خارج از مرزهای ترکیه می باشد. این ماکت های مینیاتوری با سازه های مخصوصی ساخته شده است تا در برابر باران و شرایط جوی ترکیه مقاوم باشد.  

مسافرین تور ترکیه که امکان بازدید از تمامی اماکن این شهر را ندارند می توانند تنها با پرداخت 10 لیر از این پارک دیدن کنند و تمامی اماکن  تور کیش شهر را با سایزی کوچکتر ببینند. ساعت بازدید همه روزه از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر می باشد.

 

 

پارک مینیاتورک

 

پارک مینیاتورک


کوه های پاموکاله

در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه شهری به نظر برفی و زمستانی وجود دارد که یکی از بی نظیرترین چشم اندازهای جهان است. اما این شهر برگرفته شده از کوه های پاموکاله است که گردی سفید سراسر آن را در برداشته که به نظر برفی می آید. آب و هوای این شهر حتی در سردترین فصل سال هم گرم و معتدل است و بسیار مناسب برای بازدید مسافرین عزیر تور ترکیه می باشد.

آب گرم و چشمه های این کوه بسیار دلچسب است. از جاذبه های گردشگری این شهر و صنعت اصلی آن گردشگری میباشد که هتل های لوکس و مجهزی ساخته اند تا خاطره ای زیبا و رویایی برای مسافرین رقم بزنند. بعضی از اماکن دیدنی و جذاب شهر پاموکاله می توان به ویرانه های شهر وتئاتر هیراپولیس و همچنین استخر سنتی پاموکاله اشاره کرد. 

جالب است که نام این شهر به زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای میباشد.

 

 

 کوه های پاموکاله

 

کوه های پاموکاله

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

برج دختر استانبول ترکیه

از جاذبه های زیبای شهر استانبول می توان به برج دختری اشاره کرد که در منطقه اسکودار واقع شده است. قدمت این برج به سالها قبل و دوره بیزانس برمیگردد و تنها اثر باقی ماند از آن زمان است. سالها قبل از برج دختر به عنوان فانوس تور کیش دریایی استفاده می شد که بعدها با ترمیم و مرمت تبدیل به یک جاذبه توریستی شد. امروز در این برج کافه و رستورانی شیک وجود دارد که غذا خوردن در آن ها بسیار لذت بخش می باشد.

از گذشته داستان های عاشقانه  بسیاری درباره این برج گفته شده که البته هیچکدام تایید نشده است اما با اینحال بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. در ساعات مختلف قایق و کشتی های تفریحی بسیاری به این برج می آیند. مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند زمان بسیار لذت بخشی را در کنار دوستان و خانواده خود در برج دختر تجربه کنند.

 

 

برج دختر استانبول ترکیه

 

برج دختر استانبول ترکیه


قلعه وان ترکیه

شهر وان یکی از شهر های زیبا و تفریحی کشور ترکیه می باشد که در نزدیکی ساحل دریاچه وان بر فراز کوهی قلعه ای وجود دارد که قدمتی چند ساله قبل از میلاد مسیح دارد. از این قلعه که امروزه فقط خرابه ای به جای مانده اما شکوه خود را حفظ نموده، فقط ستوان هایی عظیم وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. 

جالب است که از این قلعه اقوام و حکومت های گوناگونی استفاده کرده اند و بر مردم حکومت نموده اند. مسافرین عزیز تور ترکیهکه علاقه مند به آثار و بناهای تاریخی هستند می توانند از این قلعه باشکوه دیدن نمایند.

 

 

قلعه وان ترکیه

 

قلعه وان ترکیه


دریاچه وان ترکیه

از جاذبه های توریستی و دیدنی های کشور ترکیه می توان از شهر زیبای زیبا وان نام برد که دارای دریاچه زیبایی است که بعد از دریای خزر بزرگترین دریاچه خاورمیانه می باشد. آب این دریاچه از جویبار هایی است که از کوه های سبحان و اختیار شهاب به آن می ریزد . چون آتشفشانی هستند آب دریاچه نمکی است و در فصل زمستان و سردی هوا از یخ زدن آب جلوگیری می کند. 

وان بسیار شهری زیبا و دیدنی است که در تمامی فصول سال جایی تور کیش مناسب برای ریلکس کردن و دیدن زیبایی های طبیعت خواهد بود. مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند با سفر کردن به شهر زیبای وان و دیدن طبیعت بکر آن سفری به یاد ماندنی را تجربه نمایند.

 

 

دریاچه وان ترکیه

 

دریاچه وان ترکیه


تنگه بسفر استانبول

 یکی دیگر از مکان های جذاب شهر استانبول، تنگه بسفر می باشد که دو تور ترکیه مرداد 98 دریای مرمره و سیاه را بهم متصل می کند. در اطراف این تنگه انواع مکان های باستانی و تاریخی وجود دارد. همچنین در انواع رستوران های خوب و کافه های مختلف نیز وجود دارد که مسافرین عزیز تور ترکیه می توانند در این رستوران ها غذاهای دریایی تاره و لذیذی را تجربه نمایند.

یکی دیگر از ویژگی های این تنگه وجود خانه های چوبی و ویلایی و انواع بازارهای خرید نیز موجود می باشد تا رفاه مسافرین آماده باشد. گردشگران می توانند در تنگه به گشت و گذار و کشتی سواری و تماشای دیدنی های استانبول نیز بپردازند.

 

تنگه بسفر استانبول

 

تنگه بسفر استانبول

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: دیدنی های ترکیه,جاذبه های توریستی ترکیه,بهترین تفریحات ترکیه,مکان های گردشگری ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

ساختمان های زیاد و محلات متعددی در این اواخر در اطراف شهر ایجاد و مسکون شده است که دلیل بر ازدیاد جمعیت و آبادی این شهر است. مؤسسات خیریه آن از قبیل بیمارستان های آستانه و دار التربيه هر کدام با نهایت فراغت و انتظام رسیدگی و اداره می شوند، که برای شهر مشهد و ولایات اطراف آن بسیار مفید، مخصوصا مریض خانه آستانه از بزرگترین مؤسسات خیریه مملکت ایران است. این شهر دارای گردشگاه ها و باغ های با صفا و کافه های تمیز و سینماهای متعدد و کتابخانه های قابل استفاده است، که شرح هر یک در ضمن سایر احصائیه ها ذیلا مرقوم می شود.

http://iusnews.ir/fa/news-details/305474/

در بازارها و دکاکین شهر پیراهن و لباس و کفش و پارچه و سایر پوشش ها از هرگونه یافت می شود. اما اگر اینها را مسافر خود همراه داشته باشد بهتر است. برای مسافراسباب خانه سنگین لازم نیست، چه اغلب آنها در شهر موجود است و به خوبی ساخته می شود.

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

زبان رایج این شهر فارسی است و عده ای هم ترکی می دانند.

راهها : برای مسافرینی که بخواهند از مغرب ایران به مشهد بیایند بهترین راه، راه تهران به مشهد؛ و برای مسافرين شمالی راه باجگیران به مشهد، و از جنوب راه زاهدان بهمشهد، و از مغرب راهی است که هرات را به مشهد مربوط می سازد، که اخیرا در دست اصلاح است.

https://hamgardi.com/fa/Post/9293

مهمانخانه ها و کافه ها و مسافرخانه های مهم

در شهر مشهد در مهمانخانه (هتل) و ۳۱ مسافرخانه مهم، یک مرکز پانسيون (با دو نمره) و هفت کافه و رستوران موجود است.

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

سراها و کاروانسراها و تیمچه ها

شماره سراها و کاروانسراها و تیمچه ها روی هم رفته در حدود 152 باب است، که 9 باب آن ها در ناحیه 1، 65 باب در ناحیه 2، بیش از 39 باب در ناحیه 3 و 62 باب در ناحیه 4 می باشد. عده ای از این کاروانسراها تجارتی و برخی زوار نشین و پاره ای علافی هستند. سراهای تجارتی بیشتر در ناحیه 3 یعنی بازار و ناحیه 4 یعنی پایین خیابان و زوار نشین در ناحیه 4 قرار گرفته است.

تور مشهد

سینما و سالن ها

تعداد سالن های سینمای کنونی شهر سه و سالن های غیر از سینما نیز سه تاست. سالن ها یکی به اسم اعتبار السلطنه در کوچه اعتبار السلطنه واقع است و گنجایش 400 نفر تماشاچی دارد. دیگری به سالن نادری موسوم و با گنجایش نهصد نفر در خیابان شاه رضا ساخته شده است. دیگری سالن شیر خورشید سرخ است که گنجایش 600 نفر را دارد و در انتهای جنوبی خیابان پهلوی جنب دروازه ارگ ساخته شده است.

https://digiato.com/promoted/1049325/

آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی

سینماهایی که تا حال در مشهد دائر و منحل گردیده، به شرح ذیل است:

کلوپ روسها و كينو تمدن (اولین اعلان آن در ۱۶ تیرماه ۱۳۰۰ شده)، سینمای واستوک که در سالن اعتبار السلطنه مفتوح گردید (تاریخ اولین اعلانش ۱ مهر ۱۳۰۷ بوده)، سینمای ایران که در باغ ملی دائر شد (اولین اعلانش را در ۲۷ شهریور ۱۳۰۸ منتشر ساخته است)، و سینمای نادری که در سالن نادری تأسیس شد اما طولی نکشید منحل گردید (تاریخ اولین اعلانش ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۰۹ می باشد).

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با اوضاع ساختمان های عمومی مشهد در دوره پهلوی,قیمت تور مشهد,آفر تور مشهد,رزرو تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

معرفی:هتل اینتر کانتینتال یکی از لوکس ترین هتل های استانبول میباشد که در قلب استانبول واقع شده است.موقعیت جغرافیایی خوب این هتل دسترسی به مقاصد گردشگری را برای مسافران تور ترکیه راحت کرده است.اتاق تور ترکیه شهریور 98  های لوکس این هتل مجهز به بهترین امکانات میباشد تا مسافران عزیز تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد این هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.هتل اینتر کانتینتال بهترین خدمات را برای مسافران عزیز ارائه میدهند.ابن مجتمع 5 ستاره یک سفر خوب و به یادماندنی را برای مسافران تور ترکیه به ارمغان میاورد.

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

امکانات هتل:روزنامه، گاو صندوق، فروشگاه داخل مجموعه، اتاق های مخصوص افراد غیر سیگاری، امکانات مخصوص برای افراد ناتوان حرکتی، اتاق های خانوادگی ،  آسانسور، سیستم تهویه هوا مرکزی، محل مخصوص افراد سیگاری، روم سرویس، اجاره ماشین، شاتل فرودگاه، میز پاسخگویی 24 ساعته، ثبت ورود و خروج سریع، تبدیل ارز، میز  مخصوص رزور تورهای تفریحی، محل نگهداری چمدان، دستگاه خودپرداز، دربان، خدمات نگهداری کودکان، خشکشویی، خدمات اتوکشی، واکس و پولیش کفش، سالن کنفرانس  ، آرایشگاه، اتاق VIP، پارکینگ، اینترنت، رستوران با منو، بار، سرو صبحانه در اتاق، رستوران بوفه، اسنک بار، سونا، تور کیش سالن بدنسازی، اسپا، ماساژ، حمام ترکی، استخر روباز ،  محوطه فضای سبز، تراس

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

امکانات اتاق:لوازم بهداشتی، قفل الکترونیکی ،صندوق امانات ،سیستم تهویه مطبوع ،وسایل برودتی و حرارتی استاندارد ،تلویزیون ال سی دی با کانال های ماهواره ، یخچال ، میز لوزام آرایش، مینی بار ،حمام همراه با وان ،حتی سشوار ،کمد لباس ،دراور، آباژور، رخت آویز، روپوش، تهیه چای و قهوه

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل اینتر کانتینتال دارای رستورانی با فضای شیک و مدرن میباشد و غذا های ترکی،  بین المللی و سنتی، غذا های ایتالیایی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکند.

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا ایستگاه متال تکسیم:0.2 کیلومتر

فاصله هتل تا مرکز فرهنگی آتاتورک:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تاکسیم:0.4 کیلومتر

فاصله هتل تا قصر دلماباهچه:1 کیلومتر

فاصله هتل تا برج های خردسال:2.5 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه استانبول آتاتورک:15.5 کیلومتر

فاصله هتل تا رستوران غروب آفتاب:10 کیلومتر

هتل اینتر کانتینتال استانبول ترکیه


هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

معرفی:هتل گزی از هتل های 5 ستاره استانبول ترکیه میباشد.این هتل در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است و دسترسی راحتی به جاذبه های توریستی دارد.اتاق های لوکس این هتل بهترین امکانات را دارا میباشد تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل گزی در سال 2010 در 5 طیقه ساخته شده است.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنید و لحظات فراموش نشدنی را سپری کنید.تور کیش پرسنل های خوش برخورد هتل 24 ساعته آماده خدمت رسانی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این مجتمع 5 ستاره 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل گزی بهترین و فوق العاده ترین امکانات و خدمات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

امکانات هتل:سونا، لابی، پارک کودکان، جکوزی، کافی شاپ ،آژانس خدمات مسافرتی ،رستوران، ماهواره، خدمات خانه داری، پارکینگ اختصاصی هتل ،فضای سبز، پارکینگ سرپوشیده، اینترنت، تاکسی سرویس ،لاندری ،سالن ورزشی، صندوق امانات اختصاصی، کافی نت فروشگاه و غرفه، ترانسفر رایگان فرودگاه، گیم نت، چایخانه سنتی، چایخانه در بام هتل، زمین تنیس، بیلیارد، پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی با هزینه اضافی، لاندری، صندوق امانات در پذیرش، خدمات خانه داری، میز تور، کرایه اتومبیل، خدمات تهیه بلیط، سالن کنفرانس، ۴ اتاق ملاقات، کافی شاپ، آسانسور، نایت کلوب ،خشکشوئی، اتو کشی، اتاق های عاری از سیگار و امکانات برای معلولین، کارکنان چند زبانه

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

امکانات اتاق:تخت، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون ال سی دی ماهواره ای، حمام سنگ مرمر، گاوصندوق، روپوش، دمپائی و روم سرویس ۲۴ ساعته،  همچنین وای فای، بطری آب، لوازم بهداشتی آرایشی و اینترنت،کفپوش چوبی، میز لوازم آرایش، چای ساز/قهوه ساز، کمد لباس، تراس، میز و صندلی، مبلمان، آباژور

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل گزی دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک میباشد و بهترین غذا های ترکی، مدیترانه ای و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه سرو میکند.تمام غذا ها با مواد غذایی با کیفیت آماده میشوند.

هتل گزی بسفرس استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا بسفرس:5 دقیقه

فاصله هتل تا کاخ دولماباغچه:1 کیلومتر

فاصله هتل تا گالاتا:15 دقیقه

فاصله هتل تا فرودگاه:کمتر از 21 کیلومتر

فاصله هتل ایستگاه مترو:100 متر

فاصله هتل تا تکسیم:5 دقیقه


هتل ویت استانبول ترکیه

معرفی:هتل 5 ستاره ویت یکی از هتل های لوکس استانبول ترکیه میباشد.دسترسی این هتل به جاذبه های گردشگری بسیار راحت است مسافران عزیز میتوانند با پیمودن مسافت کم به دیدنی های زیبای این شهر برسند و دیدن کنند.اتاق های لوکس و استاندارد این هتل مجهز به امکانات رفاهی میباشد.پرسنل های هتل ویت همگی دوره دیده و مجرب هستند و 24 ساعته آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران تور ترکیه میباشند.این هتل 5 ستاره بهترین امکانات و خدمات رفاهی برای مسافران فراهم کرده و شبانه روزی آماده پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.با اقامت در این هتل 5 ستاره میتوانید یک سفر به یاد ماندنی و رویایی را تجربه کنید و لحظات خوبی را داسته باشید.

امکانات هتل:لباسشویی،خشکشویی،صبحانه در اتاق،اتو کشی،خدمات تورها،فکس و کپی،مرکز تجارت،خدمات تهیه بلیط،پذیرش شبانه روزی،اتاقهای پاک و بدون سیگار، آسانسور،کتابخانه،ماساژ و اسپا و مرکز بدنسازی،ستخر سرپوشیده ،سونا،حمام ترکی،رستوران،سالن کنفرانس،اتو کشیدن البسه،امکان دریافت بلیط،کافی شاپ،محل ویژه کتابخوانی،اتاق های عاری از آلودگی سیگار،تورهای داخلی

امکانات اتاق:تهویه کننده هوا،تلویزیون و ماهواره،تلفن،صندوق امانات،مینی بار و چای ساز/قهوه ساز،حمام اختصاصی مجهز به لوازم بهداشتی،سشوار و دوش،کمد لباس،تخت،مبلمان،رخت آویز،آباژور،دراور،تراس

رستوران هتل:رستوران هتل غذا ها را به صورت منو سرو میکند.مسافرین عزیز از روی منو میتوانند غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند و نوش جان کنند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا میدان تکسیم:1 کیلومتر

فاصاه هتل تا کاخ دلمه:2.5 کیلومتر

فاصله هتل موزه مدرن استانبول:400 متر

فاصله هتل تا حمام ترکی گالاتاسرای:500 متر

فاصله هتل تا برج گالاتا / خیابان استقلال:800 متر


هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

معرفی:هتل پارما تکسیم جزء هتل های 5 ستاره استانبول میباشد و با موقعیت جغرافیایی فاصله کمی دارد و دسترسی راحتی برای مسافران تور ترکیه دارد.هتل پارما دارای  اتاق های لوکس میباشد و بهترین امکانات را دارا میباشند تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل پارما با کادری مجرب و دوره دیده 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل پارما تکسیم بهترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

امکانات هتل:ترانسفر به فرودگاه، ترانسفر به فرودگاه، منطقه سیگار کشیدن ،سیستم تهویه مطبوع، ماشین اجاره کردن، گاوصندوق، آسانسور، اتاق عروس، امکانات اتاق VIP، اتاق خانوادگی، سالن آرایش و زیبایی، امکانات برای معلولین، ترانسفر فرودگاه، اتاق های نان اسموکینگ، روزنامه، سرویس اتاق، سیستم گرمایش، همه جای هتل سیگار  کشیدن ممنوع، اتاق های عایق صوتی ، فروشگاه کادوی، سالن / اتاق تی وی مشترک، عصرانه ی بسته بندی شده ،استخر سرپوشیده، حمام، ماساژ، مرکز آبگرم و تندرستی، مرکز تناسب اندام، سونا، اجاره ی دوچرخه،خدمات نگهبان، میز پذیرش 24 ساعته ، محل نگهداری، چمدان، خدمات بلیط، خدمات تور، تبادل ارز، ورود/ تصفیه حساب ویژه، تحویل  گرفتن / دادن خصوصی اتاق، سرویس اتو زدن، خشکشویی، سرویس خدمتکار روزانه، واکس زدن کفش، رخت شویی، اطو کردن شلوار، فاکس / فتوکپی، مرکز تجاری، امکانات  برگزاری قرار ملاقات/ مهمانی

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

امکانات اتاق:لوازم بهداشتی، قفل الکترونیکی ،صندوق امانات ،سیستم تهویه مطبوع ،وسایل برودتی و حرارتی استاندارد ،تلویزیون ال سی دی با کانال های ماهواره ،یخچال،  مینی بار ،حمام همراه با وان ،حتی سشوار ،کمد لباس ،دراور، آباژور، رخت آویز، میز لوزام آرایش

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

رستوران هتل:هتل پارما دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک میباشد و بهترین غذا های مدیترانه ای، ترکی، سنتی و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکند.

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا ایستگاه متروی:300 متر

فاصله هتل تا فرودگاه آتاتورک:20 کیلومتر

فاصله هتل تا میدان تکسیم:200 متر

فاصله هتل تا مسجد آبی:11 کیلومتر

فاصله هتل تا مسجد سلیمانی:7 کیلومتر

هتل پارما تکسیم استانبول ترکیه

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

نزدیک ترین رودخانه و ییلاق مشهد، اول رودخانه جاغرق است. طول این رودخانه از نقطه ای که شروع می شود تا به قریه معروف گلستان و نصوح آباد (در ۱۸ کیلومتری مشهد) که ختم می شود ۳۹ کیلومتر است. قراء معروف آن از طرف مشهد به بالا، اول قریه گلستان، بعد طرقبه یا (تروغبد)، و عنبران و جاغرق است، که هر کدام از این ده ها از سیصد تا پانصد خانوار جمعیت دارند. آب این رودخانه پس از مشروب کردن ییلاقات هودر و جاغرق و عنبران و طرقبه، در «بند گلستان» یکجا جمع شده و از آنجا به اراضی اطراف شهر مشهد آمده و عامل زراعت می شود. تور مشهد

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

هوای روح بخش این نقاط، خاصته عنبران و جاغرق و هودر، بسیار سرد و لطیف است و اغلب سکنه شهر در تابستان به این نقاط آمده به سر می برند. طرقبه از حيث آبادی و کثرت جمعیت مهمترین نقاط این رودخانه، و از ابنیه تاریخی مسجدی از دوره شاه عباس ثانی صفوی در آن هست، که خواجه زمان نامی بانی آن بوده است. بند گلستان نیز در دوره تیموری بنا شده و هشتاد گز طول آن است. نیز در جاغرق مسجدی از دوره شاه عباس صفوی می باشد که شاه حسین نامی آن را ساخته است. خلاصه، رودخانه طرقبه به مناسبت نزدیکی به شهر جالب ترین و پرجمعیت ترین ییلاقات مشهد است.

https://www.kojaro.com/2019/3/11/177524/mashhad-nowruz-tour-pr/

دوم: رودخانه معروف زشک است، که طول آن از محلی که شروع و به قراء خادر و سرآسیا (در چهار فرسنگی مشهد) ختم می شود ۶۸ کیلومتر، و قراء مهم آن یکی قرية زشک است که دارای 400 خانوار است. دوم، ابرده علیاست. در ابرده عليا مسجدی به نام مسجد «پایین ده» است که در عصر سلطان محمد صفوی، خواجه شاه حسین ابردهی به سال ۹۹۱ هجری بانی آن شده است. شخصی شاعر و خطاط معروف به جلال ابردهی در اواسط قرن ۱۱ هجری در ابرده بوده، که آثار خطوط او روی سنگ های آنجاست و منقورات او در کمال خوبی است .

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

سوم: رودخانه کنگ است، که طول آن از محلی که شروع می شود تا قریه خادر و سر آسیا (که آب های این رودخانه با آب های رودخانه زشک تلاقی می کند) ۳۰ کیلومتر است. آبادی معروف آن، اول قریه کنگ است که ۲۰۰ خانوار جمعیت دارد، دوم قرية نغندر یا نوغان دره است، که آن هم بیش از ۵۰۰ خانوار جمعیت دارد.

چهارم: رودخانه دولت آباد است، که طول آن ۲۶ کیلومتر و آبادی مهم آن اول دولت آباد [است] که دارای ۳۰۰ خانوار، و دوم کاهو است که دارای بیش از ۲۰۰ خانوار جمعیت است.

پنجم: رودخانه اسجیل است که طول آن ۱۸ کیلومتر، و تنها آبادی آن اسجيل است با ۳۰۰ خانوار جمعیت. تور مشهد

آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

ششم: رودخانه گلمکان (یا گورمکن) است، که منبع آن چشمه سبز معروف، و طولش ۲۶ کیلومتر، و آبادی آن فقط گلمکان است که بیش از هزار خانوار جمعیت دارد.

هفتم: رودخانه فریزی [است]، که طولش ۱۸ کیلومتر و آبادی آن منحصر به قریه فریزی است، که ۳۰۰ خانوار سکنه دارد. و هشتم: رودخانه اخلومد است که در ۷۲ کیلومتری مشهد (بین مشهد و قوچان) واقع [است] و آبشار عظیمی دارد، که معروف است. به علاوه، سیب ممتازی دارد که در تمام ایران بی نظیر است.

غیر از نقاط نامبرده فوق، رودخانه های دیگری از قبیل «مایون» و رودخانه بار و ایران هست، که برای اختصار از ذكر آنها خودداری می شود. به طور کلی، رودخانه های متعدد اطراف مشهد و ییلاقات دلپذیر اینن شهر از جهت آب و هوا، اشجار، میوه جات بسیار خوب و فراوان، گل های متنوع، مناظر مختلف و متنوع، از بهترین مصنوعات طبیعت شمرده می شود. تور مشهد

 آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با طبیعت و رودخانه های شهر مشهد در زمان پهلوی,تور لحظه آخری مشهد,رزرو تور مشهد,نرخ تور مشهد,قیمت تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل پونز جزء هتل های 5 ستاره کوش آداسی ترکیه میباشد.هتل پونز در سال 2013 در کوش آداسی ترکیه تاسیس شده است.ابن هتل 5 ستاره با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد با مقاصد گردشگری و مراکز خرید فاصله کمی دارد و دسترسی تور ترکیه تابستان 98 را برای مسافران تور ترکیه راحت کرده است.هتل پونز دارای اتاق های لوکس مجهز به امکانات رفاهی میباشد تا مسافران تور ترکیه در طول اقامت بتوانند براحتی استفاده کنند.هتل پونز با کادری مجرب و آموزش دیده 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.ساعت تحویل اتاق در این هتل 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.هتل پونز بهترین و فوق العاده ترین امکانات را در اختیار مسافران تور ترکیه قرار میدهد.با انتخاب این هتل 5 ستاره میتوانید اقامت خوبی را سپری و لحظات شادی را داشته باشید.

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

امکانات هتل:خدمات گردشگری، وای‌فای رایگان،تهویه‌هوا،تسهیلات برای افراد کم‌توان،چندین استخر روباز و سربسته، استخر بی‌نهایت، آب‌گرم، جکوزی، سونا، ماساژ،  فروشگاه‌های داخلی، سولاریوم، باشگاه  بدن‌سازی، تراس، باغچه، ساحل اختصاصی ،رستوران، بار، اسنک‌بار،صبحانه در اتاق،ورزش‌های آبی، بیلیارد، مینی‌گلف، تنیس  روی میز، دارت، خدمات نگه‌داری از کودکان، زمین بازی کودکان ، خشکشویی، آرایشگاه، خدمات برگزاری جلسات و ضیافت‌ها، صرافی، گاوصندوق، کرایه خودرو، پارکینگ رایگان

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

امکانات اتاق:سرویس بهداشتی  کامل، دمپایی، سشوار، حوله، شامپو، مسواک، تلویزیون، بالکن، نظافت روزانه، تلفن، یخچال کوچک، کمد و میز کار، کولر و تهویه مطبوع، اینترنت  رایگان، مینی بار، یخچال، گاو  صندوق ،تخت، مبلمان، ویو رو به دریا، آباژور، دراور، چای ساز/قهوه ساز، سیستم تهویه، آینه، میز لوازم آرایش ،حمام  اختصاصی با  لوازم بهداشتی

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

رستوران هتل:هتل پونز دارای رستورانی با دکوراسیون زیبا و تمیز میباشد و غذا های ترکی، بین المللی و سنتی را برای مسافران تور ترکیه آماده و سرو میکد.تمام غذا ها با مواد غذایی با کیفیت آماده و پخته میشوند.

هتل پونز کوش آداسی ترکیه

موقعیت جغرافیایی:

فاصله هتل تا موزه افسس:16.1 کیلومتر

فاصله هتل تا کلیسای مری:13.9 کیلومتر

فاصله هتل تا تئاتر بزرگ افسس:13.7 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه سامسو:33.7 کیلومتر

فاصله هتل تا قلعه کوش آداسی:2.2 کیلومتر

فاصله هتل تا باشگاه جید بیچ:1.5 کیلومتر

فاصله هتل تا ترمینال اتوبوس کوش آداسی:1.4 کیلومتر


هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل 3 ستاره سنتور یکی از هتل های کوش آداسی ترکیه میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب اش با جاذبه های گردشگری فاصله کمی دارد و دسترسی را برای  مسافران تور ترکیه راحت کرده است.اتاق های لوکس هتل دارای امکانات میباشند و مسافران عزیز میتوانند استفاده کنند.پرسنل های خوش برخورد هتل مجرب هستند و شبانه  روزی آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران تور ترکیه میباشند.هتل سنتور تور کیش دارای 62 واحد اقامتی میباشد.این هتل 3 ستاره بهترین خدمات را در اختیار مسافران تور ترکیه  قرار میدهد.ساعت تحویل اتاق 14 و ساعت تخلیه 12 میباشد.با انتخاب این هتل برای اقامت میتوانید یک سفر خوب را تجربه کنید.

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

امکانات هتل:رستوران، پارکینگ، مرکز خرید، روم سرویس و پذیرش 24 ساعته، کافی شاپ، آسانسور، پارکینگ، اتوشویی و خشکشویی، امکانات برای معلولین، صندوق  امانات، باربکیو، باغ، کافی شاپ فضای باز، صرافی، روزنامه رایگان، اتاق خانوادگی، تهویه مطبوع، تاکسی تلفنی در هتل، خدمات ورزشی و تفریحی، استخر روباز، سونا، اتاق  ماساژ، سالن بدنسازی، فیتنس، سالن بیلیارد، اینترنت رایگان وای فای در لابی، وای فای رایگان در اتاق های، غواصی

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع، گاو صندوق، کتری برقی و تلویزیون مسطح ماهواره ای، حمام خصوصی، تراس مشرف به استخر و یا چشم اندازی از طبیعت، مبلمان، تخت کینگ سایز، آباژور، رخت آویز، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، دراور، میز لوازم آرایش،‌ آینه

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه

رستوران هتل:هتل سنتور دارای رستورانی با فضای دل نشین و شیک بهترین غذا های ترکی، سنتی و بین المللی را برای مسافران تور ترکیه سرو میکند.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا ساحل دریا:55 متر

فاصله هتل تا فرودگاه:70 کیلومتر

فاصله هتل تا مراکز خرید:50 متر

هتل سنتور کوش آداسی ترکیه


هتل فلورا گاردن کوش آداسی ترکیه

معرفی:هتل 5 ستاره فلورا گاردن از هتل های خوب منطقه داوتلار در کوش آداسی میباشد که با موقعیت جغرافیایی خوب دسترسی به جاذبه های گردشگری را برای مسافران تور ترکیه آسان ساخته است.اتاق های این هتل 5 ستاره استاندارد و دکوراسیون فوق العاده زیبایی تور کیش دارند و مجهز به تمامی امکانات رفاهی برای مسافران تور ترکیه میباشد همچنین این هتل دارای چشم اندازی به دریای اژه را دارد.هتل فلورا گاردن خدمات خود را به صورت ALL در اختیار مسافران عزیز تور آنتالیا قرار میدهد.هتل 5 ستاره فلورا با 256 واحد اقامتی و بهترین خدمات و امکانات رفاهی هر روزه آماده خدمت رسانی به مسافران تور ترکیهمیباشند.پرسنل های این هتل نیز حرفه ای میباشند و 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران تور ترکیه میباشند.

امکانات هتل:ساحل خصوصی با صندلی های حمام آفتاب، تراس، باغ، استخر، استخر کودکان، مرکز اسپا، اتاق بخار، سالن آرایش، حمام ترکی، جکوزی، باشگاه بدنسازی، سونا،‌ پارک آبی،‌زمین تنیس، سرگرمی های شبانه، باشگاه کودکان، دارت، پینگ پنگ، زمین بازی، پذیرش 24 ساعته، اجاره ماشین، لاندری، روم سرویس،صرافی،پارکینگ،سرویس شاتل،خشکشویی،آرایشگاه،سالن همایش،نایت کلاب،بیلیارد،رستوران آلاکارت،Spa

امکانات اتاق:سیستم تهویه مطبوع،سشوار،تلویزیون،حمام با لوازم بهداشتی،میز لوازم آرایش،دمپایی،آباژور،کمد لباس،دراور،چای ساز/قهوه ساز،مبلمان،تخت،بالکن،امکان سارژ وسایل الکترونیکی

رستوران هتل:رستوران این هتل به صورت بوفه میباشد و با بهترین غذا های بین المللی و مدیترانه ای از مسافران تور ترکیه پذیرایی میکند.این هتل یک رستوران آلاکارته نیز دارد.

موقعیت جغرافیایی:فاصله هتل تا فرودگاه:125 کیلومتر

فاصله هتل تا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر:90 کیلومتر

فاصله هتل تا شهر باستانی افسوس :35 کیلومتر

فاصله هتل تا خانه مریم مقدس:40 کیلومتر


هتل پاین بی کوش آداسی ترکیه

هتل 5 ستاره پاین بی کوش آداسی که توسط شهرهای باستانی و تاریخی ترکیه احاطه شده و مساحت آن 421 هزار متر مربع می باشد.تمامی اتاق ها مجهز به امکانات رفاهی کامل می باشد که با رنگ های زیبا و گرم تزیین شده است.گردشگران تور ترکیه می توانند وعده های غذایی خود را بر روی بالکن های روبه برنامه های زنده ی هتل پاین بی میل کنند.سرویس دهی و ارائه خدمات این هتل 5 ستاره شامل: رستوران با طبخ غذاهای لذیذ ایتالیایی،دریایی و ترکی،،کافه کنار اسکله و بار،مجهز به پارک آبی بزرگ،اتاق بخار،سونا و جکوزی،باشگاه بدنسازی،سالن زیبایی و پوست،خدمات ماساژ،نمایش موسیقی زنده،مسابقه و جشن های زنده،زمین بازی کودکان،چندین سرسره آبی،4 استخر ویژه کودکان،اینترنت پرسرعت رایگان،5 زمین تنیس،زمین والیبال،قایقرانی و سایر ورزش های آبی،تنها بخشی از امکانات این هتل فوق العاده و بسیار شیک کوش آداسی برای مسافرانتور ترکیه می باشد.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: هتل های کوش آداسی ترکیه,رزرو هتل های خوب ترکیه,بهترین هتل های ترکیه ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

خواجه ربيع ابن خثيم: مقبره خواجه ربیع بن خثيم الاسدى الثوری، در شش کیلومتری مشهد، سر راه کلات در جوار رودخانه کشف واقع است. خواجه ربیع از زهاد ثمانيه (= هشتگانه) و صحابه خاص حضرت علی علیه السلام بوده و در قتل عثمان، سومین خلیفه اسلام (به روایت شیخ بهاء الدین عاملی) دخالتی داشته است». در عصر خلافت حضرت على به ایالت قزوین مأمور و پس از چندی با چهار هزار نفر از ایران مراجعت و در رکاب امير المؤمنين به حرب صفین رفته است. موقعی که لشکر اسلام عزیمت خراسان نموده، ربیع نیز با قشون اسلام به خراسان آمده، وفاتش در سال ۹۳ هجری اتفاق افتاده است. خواجه ربیع از رجال صدر اسلام بوده و موقعی که حضرت امام رضا (ع) به طوس آمده اند به زیارت قبر خواجه ربيع تشریف برده و زیارت او را فایده سفر خراسان می شمرده اند. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

مقبره خواجه ربيع از ساختمان های دوره شاه عباس کبیر است که به اهتمام میرزا الغ خادم در سال ۱۰۲۹ ساخته شده است. کتیبه های گنبد که اغلب آیات قرآن اند و احادیث و اخبار، به قلم علیرضا عباسی معروف می باشد. کاشی های این ساختمان در نهایت نفاست و مقداری از آن در طول چندین سال به واسطه خرابی و غفلت متصدیان از میان رفته و در خارجه فروخته شده است. ارتفاع گنبد از کف مقبره تا سقف ۲۸ ذرع و دور بقعه از داخل 08 ذرع می باشد. تور مشهد

آرامگاه خواجه در وسط بقعه، و قبر فتحعلی خان قاجار وكيل السلطنه و سپهسالار شاه طهماسب، آخرین شاه سلسله صفوی، که در سال ۱۱۳۹ هجری در اردوی شاه که در خواجه ربیع بود به تحریک نادرشاه مقتول شد، در گوشه طرف چپ داخل بقعه است. قبر «سالار» محمد حسن خان معروف به امیر اصلان خان فرزند اللهیارخان و محمد علی خان برادرش در صفه مقابل ایوان شمال غربی بقعه است.

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

مقبره خواجه ربیع در وسط باغ وسیعی می باشد که ساختمان آن در سال ۱۰۳۱ هجری تمام شده است. این بنا تا چندین سال قبل خراب بوده، در این سنوات اخیر به اصلاح و مرمت آن پرداخته اند. تور مشهد

خواجه اباصلت: خواجه اباصلت هروی، فرزند خواجه صالح هروی، نامش عبد السلام و از محارم و نزدیکان خلیفه مأمون عباسی، نیز از خواص خدام حضرت امام رضا(ع) بود. در اغلب کتب او را شیعه نوشته اند، ولی چون ناقل اخبار و احادیث علمای سنت بود، بعضی هم از جمله شيخ الطائفة طوسی، عالم كبير خراسان، او را شیعه ندانسته اند ؛ حتی به روایتی او را گماشته مخصوص مأمون نوشته اند، که مأمور تجسس حال حضرت امام رضا (ع) بود. وفاتش در سنوات اول مائه سوم هجری بوده به مسافت دو کیلومتر در خارج مشهد مدفون است. وی کتابی هم راجع به حضرت رضا عليه السلام تألیف کرده است. «خانواده نوریهای ایران که رجال بزرگی در عصر قاجار داشته اند، به خواجه ابوصلت منسوب اند ».

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

ییلاقات مشهد

ییلاقات و کوهپایه های مشهد در لطافت آب و هوا و کثرت اشجار و نزهت و صفا در ایران کمتر نظیر دارد. دره های طویل پر از درختان مثمر، آبهای گوارا و عذب، چشمه سارهای بسیار، گل های مختلف، خضارت و نضارت ییلاقات مشهد بهترین مصنوعات زیبای طبیعت و از جاهای دیدنی است.

این کوههای پرفیض که قشنگ ترین مناظر طبیعی و ییلاقات مشهد را در سینه خود پرورانده و نمایش می دهد، خط فاصل بين جلگه مشهد و شهر تاریخی نیشابور بی جلگه مشهد و جنوب غربی طوس، در طول دره های ممتد و متعدد آنها پیلاقات و مناظر بسیار با صفا و فرح بخشی است که از حیث مواقع طبیعی و لطف هوا و آبشارهای زیبا و آبهای گوارا و درخت های سایه گستر و گل های روح پرور، شاید در ایران کمتر نظیر داشته باشد. تور مشهد

آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مقابر تاریخی مشهد: مقبره خواجه ربيع ابن خثيم در دل ییلاقات,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد,تور لحظه آخری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

شهر مشهد «از این رو که قبة الاسلام و زیارتگاه شیعیان است» مساجد و تکایای زیادی دارد. اینک به شرح مساجدی که از حيث ساختمان و یا قدمت اهمیت تاریخی دارند پرداخته می شود.

1- مسجد گوهرشاد

۲- مسجد شاه: در انتهای بازار بزرگ، در کوچه حمام شاه واقع است. این مسجد دارای دو مناره بزرگ، یک گنبد و دو شبستان است. از وضع بنا معلوم می شود که فضای مسجد وسیع بوده اما اکنون دارای صحن کوچکی است. قسمتی از همین صحن در سال ۱۳۰۷ خورشیدی که کوچه وسعت داده شد، جزو کوچه گردید. تور مشهد

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

اهمیت این مسجد از جهت ساختمان بنا، مخصوصا کاشی های معرق زیبای آن است؛ مخصوصا چینی های سبز داخل شبستان که بعضی از آنها مثبت است فوق العاده جالب توجه می باشد. اما جای تأسف است که بیشتر کتیبه ها و کاشی ها، مخصوص قسمت اعظم مناره ها ریخته و خراب شده است. اشعار و احادیثی بر روی مناره ها و دهنه ایران و داخل نوشته شده، ولی به واسطه ریزش کاشی ها اغلب ناتمام است. آنچه خوانده می شود در مطلع الشمس نگاشته شده، بنابراین ما برای اختصار از نگارش و نقل آنها خودداری می کنیم. بر دور ایوان ، روی کاشی معرق نوشته شده: الامير ملک شاه اعرج الله معارج دولته في رجب خمس و خمسین و ثمانمائة الهجرة. تور مشهد

3- مسجد آب انبار: این مسجد جز بناهای عصر صفویه می باشد و بر روی آب انباری در نزدیکی دروازه پایین خیابان و در ضلع جنوبی خیابان صفوی، قرار گرفته است.

کتیبه ای به خط ثلث بر از ارۀ ایوان این مسجد به خط علیرضا عباسی نوشته شده، که حاکی از این است که در عهد شاه عباس ثانی به آمر خواجه بیک وزیر بنا شده است. در آخر کتیبه این عبارت خوانده می شود: كتبه علیرضا عمل محمد خليفه معمار.

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

4- مسجد قتلگاه : این مسجد سابقا در داخل قبرستان قتل گاه واقع بوده، پس از خرابی قبرستان و توسیع بازارچه حاج آقا جان، مسجد مزبور مجددة تعمير و اکنون در حاشیه کوچه حاج آقا جان واقع است. کتیبه ای که سابقا بر سردر مسجد نصب بوده پس از تعمیر اخیر به کتابخانه مبارک آستان قدس نقل یافته است. از کتیبه مزبور معلوم می شود که این مسجد در زمان شاه عباس بهادر خان، به دستیاری مهدی قلی خان ایشیک آقاسی باشی در سال ۱۰۱۱ تعمیر شده است. این مسجد معروف به مسجد امام رضا نیز می باشد و اهالی معتقدند که حضرت رضا (ع) در این مسجد نماز خوانده اند. تور مشهد

۵- مسجد سنگی : در کوچه گنبد خشتی واقع است. کتیبه تاریخی ندارد، اما سبک بنا نشان می دهد که ظاهرا از آبنیه دوره صفویه است. ایوان مسجد با آجر و گچ، و ازاره پایه بنا با سنگ هرکاره ساخته شده است. عرض پایه بنای ایوان 75/ 1 متر است. اهالی معتقدند که حضرت رضا (ع) در این مسجد نیز مانند مسجد قتل گاه نماز خوانده اند.

6- مسجد گنبد خشتی: جنب مقبره امامزاده گنبد خشتی واقع است. بر سنگ سردر آن اشعاری نوشته شده که نشان می دهد در زمان شاه عباس، «حاجی میرزا على» نامی آن را ساخته است. تور مشهد

 آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی)

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: برچسب‌ها: آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد اصلی),تورهای ارزان مشهد,رزرو تور مشهد,آفر تور مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : تینا

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

۷- مسجد میرزا جعفر خان: در کوچه نایب التولیه، که به بازارچه حاج آقا جان منتهی می شود واقع است. اشعاری بر سنگ سر در مسجد نوشته شده که معلوم می شود در عهد شاهرخ میرزای نادری جعفر خان کرد» بانی آن بوده است.

۸- مسجد میر حیدر: واقع در کوچه میرزا شهاب و اکنون مخروبه است. 4 قطعه سنگ هرکاره تقربيا به عرض نیم ذرع و طول یک ذرع و نیم وہ گره، با اختلاف مختصری در طول آنها، که شامل کتیبه واشعاری راجع به مسجد مزبور می باشد به کتابخانه معارف انتقال داده شده است. در قسمت بالای کتیبه با خط ثلث احادیث ذیل نوشته شده: : «قال النبي صلى الله علیه و آله وسلم من بنى مسجدا لله و تعالى بني الله بيتا في الجنه وقال عليه السلام من بنى مسجدا كمفحص قطاة بنى الله له بيتا في الجنة و قال عليه السلام من بنى مسجدا لله تعالی اعطاه الله تعالى بكل ذرع اربعین قصرة في الجنة صدق رسول الله صلى الله عليه وآله». «كتبه رضا حسن بن حاجی محمود الخادم سنه ۹۸۸». تور مشهد

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

۹- مسجد مقبره (شاه): در خیابان نادری، اول کوچه مقبره واقع است. از کتیبه های آن که بر ازاره ایران نوشته شده معلوم می شود که در زمان شاه عباس ساخته شده است. کتیبه مزبور ابتدا روی کاشی معرق بوده و هنوز هم فقط چند گره آخر آن باقی مانده است. ولی بعدها آن را روی گچ نوشته اند و اکنون قسمت عمده کتیبه محو شده است. تاریخ بنا در قسمت آخر کتیبه چنین خوانده می شود : ۱۰۳۲ تور مشهد

این همان مسجدی است که مسیو خانیکوف درباره آن می نویسد: «تاریخ مسجد شاه واقع در خیابان، که شاه عباس بزرگ ساخته است ۱۰۳۲ می باشد. مقابل همین مسجد مقبره نادر شاه بوده و از آبنيه عاليه محسوب می شده». از اینجاست که مرحوم بدایع نگار این مسجد را جزو ابنیه فانیه مشهد شمرده می نویسد: «مسجد شاه عباس، مقابل مقبرة نادری به بیت المعمور ملحق شده». این اشتباه از این ناشی شده که خانیکوف می نویسد: «مقابل همین مسجد مقبره نادر شاه بوده. البته یا باید قائل شد که خانیکوف به جای «پهلو و جنب همین مسجد» اشتباها «مقابل» نوشته، یا باید معتقد شد که مسجد مزبور سابق وسیع تر بوده و شامل دو دکان و تیمچه وصل به کوچه مقبره نیز بوده است، دری هم از کوچه داشته.

آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

خانیکوف به اعتبار آن «در» نوشته است: «مقابل همین مسجد مقبره نادرشاه است». در هر حال، مسجد مزبور از بین نرفته و اگر از وسعت آن احتمالا کاسته است اساس آن به حال خود باقی است. برای خرید بلیط تور مشهد به وبسایت آژانس چهارفصل به نشانی CHAHARFASL . NET مراجعه کنید. 

10- مسجد محراب خان: در راسته بازار نوغان واقع است. این مسجد که زمان تولیت میرزا فضل الله وزير نظام در سال ۱۲۷۰ به کلی مخروبه بوده، مجددة تعمیر شده است، کتیبه تاریخی ندارد. فقط دو سنگ، یکی هرکاره و دیگری مرمر بر سردر آن نصب است. اولی به تاریخ ۱۲۸۳ قمری و دومی به تاریخ ۱۲۷۰ نوشته شده است. مضمون سنگ ها لعنت نامه و وقف نامه چند باب دكان و حوالی (حویلی - حیاط - منزل) است. تور مشهد

 آشنایی با مساجد تاریخی مشهد (مساجد فرعی)

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()